UNIDAD 19




…….. LESSON  19/20………..
Strategy – using scanning

OBJETIVO
Utilizar el scanning (using scanning) como una estrategia básica para identificar las partes de la lectura que contienen información específica de un texto.

READING STRATEGY: Using scanning
Scanning es una técnica de lectura rápida. Es una forma de lectura para obtener información específica en un texto.

Se puede utilizar el Scanning para averiguar un número de teléfono, leer a través de una lista de clasificados pequeños en un periódico, o para consultar una guía de televisión, catálogos, o páginas web para obtener información..Para lograrlo no es necesario que leas o entiendas cada palabra.

19.1. Scanning Exercise
ActivityEn la BITACORA responda las primeras DIEZ preguntas:
a) Who is the President now?
b) What number President was Abraham Lincoln?
c) In what year was Lincoln assassinated?
d) Which political party was George Washington a member of?
e) Who was Ronald Reagan's Vice President?
f) Who became President after Ronald Reagan?
g) How many Vice Presidents later became Presidents?
h) Which Prsident died of pneumonia while in ofice?
i) How many Prsidents were assassinated while in ofice?
j) Which President resigned his position?




19.2. SPECIFIC INFORMATION
ActivityEn la BITACORA escriba:
a) Escriba estas  palabras (adults, cover, children, outdoors) en el orden que aparecen en la INSTRUCCION:
b) Escriba estas  palabras (clean and wait, full dast bag, overheated, warning) en el orden que aparecen en la INSTRUCCION:
c) Escriba estas  palabras (wash and dry, remove lid, remove filter, remove cage, reinstall, remove  dust cup) en el orden que aparecen en la INSTRUCCION:
http://www.tv411.org/lessons/cfm/reading.cfm?num=9&act=2&que=1

19.3. Scanning practice
ActivityEn la BITACORA responda las preguntas:
1) How many species of salmon have become extinct in BC?
 
2) How much of the world's newsprint paper is supplied by Canada
3) What equipment on a ship was made from hemp?
4) What drug can be obtained from a relative of hemp?
5) Where was hemp farming recently legalized?
http://web2.uvcs.uvic.ca/elc/studyzone/570/pulp/hemp2.htm

READING COMPREHENSION EXERCISE
19.4. Scanning for key words
ActivityEn la BITACORA escriba la palabra que sea similar a la palabra dada:
1) with    2) over    3) down    4)also    5)through
6) read    7) for    8) must    9) before    10) are
11) was    12) may    13) did    14) would    15) all
16) out    17) back  18) will    19) three    20) other
21) time    22) you    23) then    24) not    25) most
26) some    27) well    28) such    29) much    30) what.
http://www.quia.com/quiz/1349799.html?AP_rand=16505708

19.5. Scanning
ActivityEn la BITACORA responda estas preguntas:
1) What percentage of information is forgotten in short term memory if it is not transferred to long term memory?
2) How many pieces of information can be remembered at any one time?
3) What's the definition of a schema?
4) Find an example of how schemas overlap.
5) Identify a way that chunking informaion is best achieved.
6) Automating, memorizing, mnemonics and visual images are all part of which section?

19.6. TEST: SIMPLE PAST, BE BORN
ActivityEn la BITACORA escriba las DIEZ preguntas, cada una con su respuesta correcta:
http://www.ompersonal.com.ar/omevaluation/lowintermediate/lowintermediate04.htm


(Escriba las respuestas aquí)

PROGRAMA DE CLASES
ENERO
17 UNIDAD 9
19 UNIDAD 10
24 UNIDAD 11
26 UNIDAD 12
31 UNIDAD 13
FEBRERO
2 UNIDAD 14
7 UNIDAD 15
9 UNIDAD 16
14 UNIDAD 17
16 UNIDAD 18
21 UNIDAD 19
23 FINAL EXAM